Gesprekken zijn er in alle soorten en maten. Een feedbackgesprek, een interview, een discussie, verhit of niet. Een gesprek kan goed lopen, maar ook zomaar ontsporen. Wil jij meer grip krijgen op je gesprekken? Tijdens deze cursus behandelen we diverse gesprekstechnieken. Met behulp van deze technieken ben je in staat te luisteren, doortastende vragen te stellen, feedback te geven door gebruik te maken van het 4G-feedback model en om te gaan met weerstand. Deze kennis is de basis die elke belastingadviseur zou moeten beheersen. Meld je daarom snel aan!
Bezit je deze basis al, maar zou je je wel verder in deze vaardigheid willen verdiepen? Bekijk dan de vervolgcursussen ‘Adviesvaardigheden’ en ‘Onderhandelen met impact’.
Wat ga je leren in de cursus Gesprekstechnieken?
- Inzetten van verschillende soorten vraagtechnieken;
- De verschillende rollen in een gesprek en hoe deze optimaal te benutten.
- Effectief omgaan met weerstand, demotie, emotie en conflicten;
- Het geven van complimenten;
- Goede vervolgafspraken maken;
- Een gesprek goed afsluiten.
Leerdoelen en leerresultaten
Je kent de basistechnieken om diverse soorten gesprekken onder regie te hebben en te houden.