Wanneer wordt een gewone discussie met de Belastingdienst een conflict? Hoe kan je je als adviseur het beste opstellen bij kwesties die snel escaleren? Hoe kom je weer aan tafel bij de Belastingdienst? Hoe ga je om met een klant die ten einde raad is? Deze vragen en nog veel meer komen aan de orde in deze cursus.
Wat ga je leren in de cursus Oplossen van conflicten met de Belastingdienst (NIEUW)?
De cursus richt zich op situaties die door cliënt, adviseur en/of de Belastingdienst als knellend worden ervaren. De docent zal putten uit zijn ervaring als fiscaal advocaat, rechter en mediator. In de cursus komen verschillende onderwerpen aan de orde, zoals de beginselen van behoorlijk bestuur, de strategie in de procesvoering in conflictueuze situaties, het wel of niet indienen van klachten en de vraag wanneer mediation wel of niet zinvol is. Er zal ook worden geoefend met het stellen van de juiste vragen.
Leerdoelen en leerresultaten
Na afloop van deze cursus weten de adviseurs welke opties ze hebben in knellende situaties, kunnen ze hun cliënt daarover beter adviseren en zijn ze in staat deze zaken op een efficiëntere manier aan te pakken. Schrijf je snel in!