Momenteel zijn er lange wachttijden voor de Belastingtelefoon. Dit komt omdat het hulpcentrum van de Belastingdienst onderbezet is vanwege de krapte op de arbeidsmarkt. De Belastingdienst verwacht dat deze problemen de komende weken aanhouden.
De krapte op de arbeidsmarkt is ook bij de Belastingdienst te merken. Dit uit zich in onderbezetting van de dienstverlening van de Belastingdienst, via onder andere de Belastingtelefoon en sociale media. Burgers, ondernemers en fiscaal dienstverleners moeten hierdoor langer wachten bij de Belastingtelefoon of via bijvoorbeeld Facebook of Instagram voor een reactie op hun vragen. De Belastingdienst begrijpt dat iedereen zo snel mogelijk geholpen wil worden. Daarom vindt zij het vervelend dat burgers, ondernemers en fiscaal dienstverleners moeten wachten. De Belastingdienst doet haar best de wachttijden zoveel mogelijk te beperken. Zo leidt de Belastingdienst nieuwe medewerkers op, die op korte termijn inzetbaar zijn. Als een vraag kan wachten, raadt de Belastingdienst aan eerst de website van de Belastingdienst of het Forum Fiscaal Dienstverleners te raadplegen.