Voor fiscaal dienstverleners is het vaak moeilijk om de juiste afdeling binnen de Belastingdienst te vinden of te bereiken. Om dit probleem op te lossen heeft de Belastingdienst fiscaal dienstverleners gevraagd mee te denken over een oplossing en dat leidde tot twee nieuwe hulpmiddelen: Meldpunt FD en de contactkaart.
Meldpunt FD – voor noodsituaties
Lukt het een fiscaal dienstverlener niet om op de juiste manier geholpen te worden? Dan kan hij op de meldknop klikken op Forum Fiscaal Dienstverleners, onder het tabblad ‘contact’. Je krijgt hier de mogelijkheid om een formulier in te vullen, waarin je ruimte krijgt uit te leggen waarom er snel hulp nodig is. Binnen twee werkdagen neemt een accountmanager van de Belastingdienst dan contact op.
Let op: dit meldpunt is niet voor élke hulpvraag bedoeld, maar geldt voor urgente en complexe situaties. Bijvoorbeeld een casus die meerdere middelen raakt en waarbij sprake is van tijdsdruk.
Contactkaart – makkelijk de juiste afdeling
In de contactkaart vind je een overzicht van de contactmogelijkheden bij de Belastingdienst. Hier is ook de meldknop van Meldpunt FD te vinden. Via deze kaart vind je makkelijker de juiste afdeling en kun je je vragen direct aan de juiste persoon stellen. Zo ben jij sneller geholpen en kun je je klanten ook sneller van dienst zijn. De contactkaart vind je op het Forum Fiscaal Dienstverleners.
Meer informatie
Verdere informatie over deze twee hulpmiddelen vind je ook op het Forum Fiscaal Dienstverleners. Als fiscaal dienstverlener kun je je registreren als lid, om vervolgens in te loggen. Voor registratie moet je in het bezit zijn van een beconnummer.