Op 11 maart 2024 startte de Belastingdienst een proef met het aanbieden van een terugbelverzoek op de Helpdesk Intermediairs bij langere wachttijden door drukte. De Belastingdienst heeft nu besloten om deze dienst blijvend aan te bieden.
Met een terugbelverzoek maak je een afspraak om teruggebeld te worden op een tijdstip dat je goed uitkomt. Handig als je regelmatig met de Helpdesk Intermediairs belt bij fiscale vragen of wanneer je informatie wilt over de status en voortgang van klantdossiers.
Aanmaken terugbelverzoek
Bel je regelmatig met de Helpdesk Intermediairs voor antwoord op fiscale vragen of informatie over de status en voortgang van de dossiers van je klanten? Als je niet te lang wilt wachten, kan je ook gebruikmaken van de callbackfunctie. Je maakt dan een afspraak om teruggebeld te worden.
Een terugbelverzoek maak je via belastingdienst.nl (onderaan de pagina). Je kiest zelf een beschikbaar tijdslot. Je vindt de optie ‘Terugbelverzoek’ ook terug onder ‘Contact’ in de menubalk van Forum Fiscaal Dienstverleners. De opties waaruit je kunt kiezen zijn hetzelfde als bij de Helpdesk Intermediairs, namelijk:
1. Inkomstenbelasting
2. Loonheffingen
3. Omzetbelasting
4. Toeslagen
5. Overige vragen
Rechtstreeks telefoonnummer
Het is belangrijk dat voorkomen wordt dat een medewerker van de BelastingTelefoon bij het terugbellen vaak wordt doorverwezen of in de wacht moet staan. Geef daarom bij het aanmaken van een terugbelverzoek je rechtstreekse telefoonnummer door en niet van de receptie of een ander algemeen nummer van je kantoor. Zo krijgt de medewerker van de BelastingTelefoon bij het terugbellen direct de juiste persoon aan de lijn.
Telefoonnummer Belastingdienst
De medewerker van de Belastingdienst belt bij een terugbelverzoek altijd met een herkenbaar telefoonnummer. Je kan hier alle telefoonnummers die de Belastingdienst gebruikt terugvinden.